ZAJĘCIA

Zajęcia sportowe

Nie istnieje gotowa recepta na zapewnienie dziecku łatwego startu w dorosłe życie. Istnieje natomiast recepta, jak zapewnić dziecku prawidłowy i harmonijny rozwój – odbywa się to m. in. poprzez rozwój sprawności ruchowej. Ćwiczenie umiejętności ruchowych od najmłodszych lat, powtarzanie ćwiczeń, rozwijanie równowagi i koordynacji ma ogromne przełożenie na rozwój poznawczy dziecka. W przedszkolu Fair Play zachęcamy do rozwoju ruchowego, dzięki czemu dziecko nie tylko opanowuje zdolności koordynacyjne, rozwija pamięć mięśniową czy ćwiczy wytrzymałość, ale również buduje pewność siebie, uczy się stawiać czoła wyzwaniom, czerpie radość i wzmacnia swoje zdrowie fizyczne. W przedszkolu Fair Play wszystkie zajęcia sportowe odbywają się w formie zabawy i pod hasłem „fair-play”.

Piłka nożna

Zajęcia piłkarskie w przedszkolu „FAIR PLAY” prowadzone są przez doświadczoną firmę „AKADEMIĘ SPORTU”

Akademia Sportu  została założona przez Pawła Kuska i Łukasza Surmę. Najważniejszym bodźcem do utworzenia grup piłkarskich była pasja sportowa oraz chęć przekazania młodzieży wszystkich zebranych pozytywnych doświadczeń sportowych. Motto Akademii Sportu, które brzmi – „Wychowanie przez sport”, towarzyszy młodym piłkarzom na wszystkich zajęciach i rozgrywkach piłkarskich.

Więcej informacji o Akademii Sportu na stronie internetowej: www.akademia-sportu.pl

Program piłkarski wykorzystywany na zajęciach, został starannie przygotowany i dopasowany dla wychowanków przedszkola FAIR PLAY.

Zajęcia odbywają się 2 x w tygodni po 30 minut.

Skrócony program z zakresu piłki nożnej:
  • Program sportowy (piłka nożna)
    1. Zajęcia koordynacyjne
    2. Elementy szybkości
    3. Elementy gibkości
    4. Elementy korekcji wad postawy
    5. Sprawność ogólna
    6. Podstawy techniki prowadzenia piłki
    7. Podstawy techniki uderzenia piłki
    8. Podstawy techniki przyjęcia piłki
    9. Podstawy techniki gry bramkarza
    10. Mini gry i zabawy mające na celu kształtowanie charakteru oraz współzawodnictwa sportowego w duchu FAIR PLAY
    11. Przepisy gry w piłkę nożną.
  • Program edukacyjny
    1. Wychowanie przez sport
    2. Sport to zdrowie
    3. Połączenie sportu z obowiązkami życia codziennego
    4. Higiena osobista
    5. Kultura osobista na zajęciach oraz w życiu codziennym

Jiu-Jitsu

Wszystkie informacje na temat zajęć Jiu-Jitsu znajdą Państwo na stronie:

www.banzaijiujitsu.pl 

Sport ,Zabawa,Zdrowie

 

Zespołowy czy indywidualny sport? Powody, dla których jiu jitsu  jest lepsze dla dzieci .

Trening Jiu jitsu –to bardzo dobra aktywność dla dzieci .

 

1. Samoobrona

Powodem numer jeden, dlaczego większość ludzi wybiera sztuki walki jest samoobrona. Jiu Jitsu jest świetnym sposobem, aby poznać jakimi metodami można się bronić przed napastnikiem. Jiu Jitsu  uczy nie tylko technik obronnych, ale także sposobu myślenia o samoobronie. Pomaga również budować refleks potrzebny, jeśli kiedykolwiek będziesz w opałach.

2. Pewność siebie

Gdy dzieci stają się bardziej biegłe, wzrasta ich poziom zaufania do siebie. Aby to osiągnąć muszą przejść wraz z trenerem długą drogę, ale poziom pewności siebie rozszerza się daleka poza do-jo.

 

3. Pasy i stopnie

Na pierwszy rzut oka może to się wydać głupi powód, ale możesz być zaskoczony, jak pasy i ranking może pomóc budować zaufanie dziecka i chęć osiągnięcia sukcesu. Dla niewtajemniczonych, sztuki walki wykorzystują system kolorowych pasów, aby wskazać poziom wiedzy i umiejętności swoich zawodników. W wielu przypadkach, pierwszy pas może być osiągnięty w ciągu zaledwie kilku tygodni i kiedy dziecko go uzyska, zauważa, że wraz z odpowiednią motywacją, można odnieść sukces. Taki sukces zwykle nie wystarcza. Gdy dziecko przechodzi pomyślnie egzamin na pierwszy pas, myśli już o następnym. Pasy są doskonałym sposobem, aby pomóc dzieciom śledzić ich postępy i motywować je do dalszej pracy.

 

4. Dyscyplina

Mantrą Jiu Jitsu  jest: „praktyka czyni mistrza”. Podczas zajęć często powtarza się do znudzenia ćwiczenia i stosuje się je w praktyce, z dużym naciskiem na szczegóły i rytm. Kopnięcia i uderzenia pięścią są praktykowane do znudzenia; rzuty są powtarzane w kółko. Nawet podczas sparingu czy zawodów – gdzie artysta sztuk walki pokazuje, jak twórczo może on stosować swoje dobrze szlifowane umiejętności – nadal istnieją zasady i protokoły, których należy przestrzegać. Wszystko to uczy dzieci szanować siebie nawzajem, zarówno ich przeciwników i kolegów. Jak bawić się w gry uczciwie i sprawiedliwie. Są to lekcje, które się przydają w codziennym życiu. Trening uczy także korzyści z systematycznej pracy i cierpliwości, dzięki której można osiągnąć założone rezultaty.

 

5. Nacisk na indywidualne osiągnięcia

W piłce nożnej na boisku gry jest jedenastu zawodników. Rzadko się zdarza by jedynie jedenaście osób było w zespole – co oznacza, że ​​ktoś musi zacząć każdy mecz na ławce. Odnosi się to do większości gier zespołowych. W sportach zespołowych są też konkretne pozycje, przypisane określonym graczom. Chociaż praca zespołowa i sportowa są podkreślane w grach zespołowych, w pewnym momencie trzeba wyjaśnić dziecku, dlaczego nie jest napastnikiem, dlaczego jest w składzie rezerwowym albo nie dostało powołania: nie był wystarczająco dobry? Wśród rówieśników będzie, kolokwialnie mówiąc, zniszczony.

W sztukach walki sukces opiera się na własnych zasługach. Ambicje i umiejętności prowadzą do sukcesu. Zmniejszy to prawdopodobieństwo odrzucenia (np. znów grzałem ławę „nienawidzę tego sportu”). Tutaj każde dziecko ma okazję do przyszłego rewanżu.

 

6. Równość płci

Wielu z Was uważa, że Jiu Jitsu jest dla chłopców, mniejsza liczba rodziców rozważa taką formę aktywności dla swoich córek. Jednak Jiu Jitsu  jest jednym z niewielu sportów, gdzie chłopcy i dziewczęta mogą grać razem. Określany pas dla Twojej córki nie będzie trudniej osiągalny niż taki sam stopień wtajemniczenia dla Twojego syna. Jiu Jitsu daje okazję wspólnego ćwiczenia uczenia się od siebie (nie wspominając już o wygodzie treningu wszystkich dzieci w jednym miejscu na raz).

 

7. Trening

Typowy trening często składa się z rozgrzewki, gimnastyki, nauczania i praktykowania ruchów i ewentualnie jakiegoś sparingu. Rozgrzewka i praktyka stanowią większość czasu, a do tego dziecko będzie stale w ruchu – rozciąganie, brzuszki, rzuty, trzymania. Trening każdemu dziecku pomaga nie tylko w naturalnym rozwoju swoich mięśni, ale także pomaga im zbudować silniejszy układ sercowo-naczyniowy. Nawet w najbardziej aktywnych sportach zespołowych takich jak koszykówka, hokej i piłka nożna, dzieci nie skorzystają tyle z treningu, ponieważ często lwią część zajęć stanowi mecz.

8. Stosunek do własnej siły

Pierwszą rzeczą, o jakiej rodzice myślą, kiedy wysyłają swoje dzieci na zajęcia Jiu Jitsu jest: „Czy moje dziecko będzie ranić innych”. Choć są to uzasadnione obawy, zawsze instruktorzy przypominają uczniom, że techniki, których uczą się podczas pobytu w do-jo (z wyjątkiem samoobrony) nie powinny być wykorzystywane do znęcania się nad innymi. Gdy dzieci przyswoją pewne zasady, nauczą się także szanować swoje nowo nabyte umiejętności i techniki. Zaczną również pogardzać niepotrzebną przemocą.

 

9. Zawody

Podobnie jak w sportach zespołowych, w Jiu Jitsu chodzi o rywalizację. Zawody są dobre dla dzieci, gdyż pozwalają sprawdzić swoje umiejętności i pokazać swoje postępy ale nikt nikogo nie przymusza ”musisz wystartować „. W przeciwieństwie do gier zespołowych, przegrany nie może winić nikogo poza samym sobą. Przegrana daję także poczucie szacunku dla przeciwnika, wyzwala również motywację do lepszego występu następnym razem. Każdy turniej to nowy początek.

 

10. Możesz to zrobić z nimi

Jiu Jitsu oferuje zajęcia dla dzieci i dorosłych. W większości zajęcia nie są prowadzone równocześnie, zwykle następują jedne po drugich. To oznacza, że ​​możesz oglądać trening dzieci, a następnie ono może oglądać Ciebie. Jeśli masz odpowiednie miejsce, możecie ćwiczyć we własnym domu i uczyć się od siebie nawzajem. Taki wspólny trening staje się pomocny w budowaniu związku ze swoimi dziećmi. To prawda, można grać w koszykówkę na podjeździe i rzucać piłkę do zaczepionego kosza, ale to nie jest tak samo jak wspólne ćwiczenie rzutów z dziećmi.

 

11. Nie kończący się sezon

Wiele sportów zespołowych, a także niektóre sporty indywidualne w naszym klimacie są związane z określonym sezonem. Sztuki walki można trenować przez cały rok, co  pozwala dzieciom rozwijać się bardzo szybko.

 

 

Na zakończenie 3 dodatkowe powody, dla których warto wybrać jiu jitsu:

12. Wszechstronny rozwój

Wszystkie sztuki walki uczą strategii pokonania przeciwnika, ale jiu jitsu naprawdę uczy znacznie więcej. Ucząc Kuzushi (sztuka łamania równowagi swoich przeciwników) i techniki rzutów, uczą także zasad mechaniki. Techniki kombinowane i uzupełniane uczą improwizacji, wreszcie uczą też podstaw języka japońskiego.

 

13. Jiu jitsu nie jest pochwałą brutalnej siły, ale sztuką samokontroli

Najstarsi mistrzowie Jiu Jitsu w swoich naukach podkreślali koncepcję maksymalnej wydajności. Jest to oczywiste, ponieważ w przeciwieństwie do innych technik, jiu jitsu nie wykorzystuje brutalnej siły w walce, ale za pomocą odpowiednich ruchów przeciwników, próbuje wykorzystać siłę rywala przeciwko niemu. Siła fizyczna i masa są ważne, ale wytrzymałość psychiczna jest prawdopodobnie najbardziej istotnym czynnikiem walce.

 

14. Dziecko będzie dobrze skoordynowane

Gdy używasz ruchów swoich przeciwników przeciwko nim, najważniejszy jest odpowiedni moment. Nogi, ręce, biodra i głowa, muszą poruszać się płynnie i być dokładnie zsynchronizowane. Dopiero takie ruchy, umożliwiają prawidłowe wykonanie akcji. Dziecko ćwicząc, z czasem uczy się bardziej skomplikowanych kombinacji, w wyniku czego ma lepszy refleks i koordynację.

Basen

W okresie letnim przedszkolaki uczestniczą w zajęciach nauki pływania w Cascadzie oraz J&J Skotniki.

Tenis

Metoda nauki tenisa oparta jest na Programie „Tenis 10” – Kids Tenis – poziom „biały” – przeznaczony dla dzieci w wieku 3 – 5 lat. www.tenis10.pl

Skrócony program z zakresu Tenisu:
  • Umiejętności
    1. Opanowanie kroczków, sposobów poruszania się w tenisie
    2. Skoki, przeskoki, równowaga, umiejętność przenoszenia ciężaru ciał
    3. Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, czucie mięśniowe
    4. Zwinność, gibkość/li>
    5. Wytrzymałość
    6. Rzuty piłeczki w rożnych ustawieniach
    7. Opanowanie ruchów uderzeniowych z zachowaniem obszernej amplitudy ruchu
  • Formy
    1. Zabawowa
    2. Zadania ruchowe ze współzawodnictwem
    3. „Mini tenis” – program nauczania podstawowego z zastosowaniem odpowiedniego sprzętu tenisowego, stosownego do wieku dzieci

Taniec

Wiek przedszkolny to najważniejszy okres w rozwoju ruchowym dziecka. Taniec prowadzony przy akompaniamencie muzyki sprzyja rozwojowi wszechstronnej sprawności fizycznej. Taniec i ruch pozwala dzieciom „energicznym” na rozładowanie emocji, a tym bardziej „zamkniętym” na pokonanie swoich lęków, nieśmiałości, pozbycie się zahamowań psychicznych, niezręczności fizycznej oraz napięć ciała. Ponadto taniec rozwija pamięć, myślenie dziecka, spostrzegawczość, uwagę, orientację, wyobraźnię i inteligencję twórczą.

Zajęcia taneczno-rytmiczne w przedszkolu „FAIR PLAY” prowadzone są przez instruktora, choreografa – Panią Dominikę Szalę-Wentland.

Narty

W okresie zimowym jeździmy do szkółki Podstolice Ski
http://www.ski.podstolice.com.pl/

Korekcyjna Gimnastyka Ogólnorozwojowa

Zajęcia prowadzone metodą opowieści ruchowych z wykorzystaniem gier i zabaw oraz przyborów.

Naszym najważniejszym zadaniem jest to, aby każde dziecko było zadowolone z wykonanego ćwiczenia i chętnie go powtarzało. W zabawie kształtujemy prawidłowe nawyki ruchowe i stymulujemy rozwój prawidłowej postawy. Przeciwdziałamy najczęstszym wadom rozwojowym postawy: płaskostopiu, koślawości kolan i skrzywieniom kręgosłupa.

Zajęcia prowadzi mgr. rehabilitacji ruchowej i pedagog z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku od 2 do 10 lat Aneta Szymczyk-Mikulska – terapeuta w Aroma Mobilny Fizjoterapeuta.

Zajęcia dodatkowe

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą zajęć dodatkowych w ramach czesnego: (tygodniowe i miesięczne plany zajęć znajdują się na tablicy informacyjnej przedszkola)

  • Język angielski prowadzony przez lektora lub native speaker’a (codziennie)
    Zajęcia z języka angielskiego są prowadzone z wykorzystaniem najnowszych metod i technik nauczania, które uwzględniają naturalną ciekawość i predyspozycje małych dzieci. Czynności na zajęciach są związane z muzyką, obrazem, słowem i ruchem (m.in. gry, zabawy, bajeczki, piosenki, TPR – metoda reagowania ciałem czy prace plastyczne). Produkcja językowa w znacznym stopniu jest połączona z czynnościami motorycznymi, co sprzyja zapamiętywaniu języka. Nauczyciel używa na zajęciach języka angielskiego w możliwie największym stopniu. Tematy i materiały są związane z otaczającą dzieci rzeczywistością i dostosowane do poziomu rozwoju ich psychiki. Treści nauczania są uporządkowane w obrębie bloków tematycznych, gdyż dzieci szybciej kojarzą słowa, funkcje i struktury z określonym tematem. Nadrzędnym celem zajęć z języka angielskiego jest umożliwienie dzieciom nawiązania prostej komunikacji werbalnej w tym języku, z równoczesnym respektowaniem ich prawa do ‘okresu zachowania ciszy’. Na zajęciach wspierany jest też ogólny rozwój dziecka (pobudzenie do myślenia, działania, pracy w grupie, a także rozwój świadomości kulturowej).
  • Rytmika przy muzyce na żywo (raz w tygodniu)
  • Zajęcia logopedyczne (raz w tygodniu)
  • Kółko przyrodniczo-plastyczne (raz w tygodniu)
  • Warsztaty muzyczne (raz w tygodniu)
  • Kącik małego czytelnika (raz w tygodniu)
  • Warsztaty bezpiecznie przez życie

W ramach czesnego Rodzicom proponowane są bezpłatne konsultacje z psychologiem przedszkolnym.

Zajęcia dodatkowo płatne oferowane przez przedszkole:

  • Zajęcia języka francuskiego ( Français Précoce)
    uwzględniają etapy rozwojowe dzieci, ich możliwości percepcyjne, umiejętności oraz krąg zainteresowań. Dzieci uczą się przez zabawę, zapamiętują proste słowa i wyrażenia w formie piosenek, rymowanek i wyliczanek, nabywając tym samym umiejętność wykorzystywania ich w autentycznych sytuacjach komunikacyjnych.
    Na początku miesiąca rodzice otrzymują informację na temat planowanych treści wraz z materiałem w formie elektronicznej, dzięki czemu dzieci mają możliwość utrwalania poznanego słownictwa.
    Zajęcia mają na celu przełamywanie barier językowych, przygotowanie uczestników do nauki tego pięknego, melodyjnego języka.
    Liczba dzieci w grupie: max. 4-8
    Długość zajęć: 30 min
    Podział w grupach: 3-4 oraz 5-6-latki
  • Ceramika
  • Warsztaty Robotyki
  • Warsztaty Mali Odkrywcy (eksperymenty fizyczne, chemiczne, biologiczne)